Pages

Saturday, 25 February 2017

NAK JADI PRESIDEN, KENA ADA PENYAKIT DULU . Ingat orang ada penyakit asma tak boleh berjaya ke?? . Beberapa hari lepas, saya ada terfikir....

Nak Jadi Presiden, Kena Ada Penyakit Dulu

No comments:
 


NAK JADI PRESIDEN, KENA ADA PENYAKIT DULU
.
Ingat orang ada penyakit asma tak boleh berjaya ke??
.
Beberapa hari lepas, saya ada terfikir..kenapa tuhan beri penyakit kepada sesetengah orang, tapi tak beri kepada orang yang lain ye?
.
Lama juga saya termenung dok mikir pasal tu. Yelah kan, kadang2 tu kite tengok orang yang tak berapa nak baik perangai dia (perangai macam s*tan), jarang betul dapat penyakit. Yang baik soleh ni la yang jadi sarang penyakit. Kenape ek? (Saya orang johor, mesti guna perkataan ‘ek’ tu. Wajib)
.
“Ish..ni yang aku tak puas hati ni. Aku mesti carik jugak jawapan dia” saya bermonolog dalam hati. Hati saya tak puas. Berkobar-kobar.
.
Dengan pantas saya cepat-cepat capai smartphone saya atas meja dan buka apps “Chrome”. Saya terus google pasal tu.
.
KISAH-KISAH ORANG TERKENAL
.
Dipendekkan cerita, saya jumpa satu artikel yang sangat-sangat-sangat MENARIK.
.
Artikel tu bercerita pasal tokoh-tokoh di dunia yang mempunyai penyakit.
.
Dalam sejarah, ada beberapa orang terkenal yang mempunyai penyakit asma.
.
Sesetengah dari mereka adalah pemimpin kepada sebuah negara yang mempunyai beratus juta penduduk. Akak, Malaysia ni cuma ada 27 juta je penduduk dia. Ni beratus juta beb! Bukan main-main punya.
.
Amerika Syarikat contohnya, 5 orang yang pernah menjadi Presiden negara tersebut adalah penghidap asma (Calvin, Clinton, JFK, Roosevelt, serta Wilson)
.
“Biar betul..5 orang tuu..diorang ni memang undi orang yang ada penyakit je ke?” Eh ke situ pulak otak saya melalut.
.
Manakala 3 orang daripada penerima Nobel Prize juga adalah penghidap asma.
.
Ingat senang ke nak dapat anugerah Nobel tu? Kat atas bumi ni ada lebih 6 bilion manusia. Tapi yang pernah menerima Anugerah Nobel alahaii…ciput je. Tak sampai pun 300 orang.
.
RAHMAT TUHAN TAK PERNAH SALAH ALAMAT
.
Nampak tak, Tuhan tarik satu nikmat, Dia beri anugerah lain yang lebih besar. Kebolehan lain yang berjuta-juta penduduk bumi lain tak ada.
.
“Maka, nikmat Tuhanmu yang manakah yang engkau dustakan” Ayat ni diulang sebanyak 31 kali dalam Surah Ar-Rahman. Allahu..
.
Sebelum saya google tadi, saya dah termenung. Sekarang ni sambung termenung lagi..
.
kerdil je kita ni kan?
.
Ok, berbalik kepada penyakit tadi. Bukanla maksudnya penyakit tu tak perlu rawat, ye tak?
.
Usaha mestila kena buat.
.
.
#info by MHAMSB

Truly

Nurul Aqidah Sulaiman
SN00401
Minyak Herba Asmak Sabah

Whatsapp :

Nurul - 017 216 5484
Nurul - 017 216 5484
Nurul - 017 216 5484

Nurul - +60172165484

No comments:

Post a Comment