Pages

Saturday, 8 July 2017

Gila! Suku Kaum di Indonesia Ini Memakan Tanah Liat Untuk Lebih Sihat dan Cantik Adakah anda tahu, tanah liat sudah digunakan sejak lebih 4...

Makan Tanah Liat Boleh Sihat dan Cantik?

No comments:
 

Gila! Suku Kaum di Indonesia Ini Memakan Tanah Liat Untuk Lebih Sihat dan Cantik

Adakah anda tahu, tanah liat sudah digunakan sejak lebih 4000 tahun dahulu lagi untuk menanggani pelbagai masalah kesihatan?

Info gila: Baru-baru ni saya dikejutkan dengan maklumat bahawa ada beberapa suku kaum di Indonesia yang memakan tanah liat untuk mengubati sakit di bahagian perut mereka.

Ajaibnya, mereka semua sihat-sihat belaka!

Dan dari pemerhatian saya, ada sesuatu yang membuatkan saya berasa iri hati kepada mereka. Walaupun kulit mereka kebanyakannya gelap (sebab mereka bekerja di bawah panas terik matahari), namun tekstur kulit mereka tetap HALUS dan CANTIK. Mulus-mulus semuanya. Sangat susah nak lihat jerawat ataupun penyakit kulit seperti ekzema, psoriasis, panau ataupun lain-lain di kulit mereka.

Pelik juga pada awalnya. Apakah rahsia mereka ni?

Setelah puas saya mengkaji, dapat saya simpulkan bahawa kulit mereka sangat cantik disebabkan amalan menyapu lumpur tanah liat di muka sebagai mask.

Tetapi itu di Indonesia. Berbalik kepada Malaysia, kita ada bermacam jenis tanah liat. Nak pilih yang mana satu?? Boleh kah kita guna sebagai mask?

Kalau kita tengok, kulit orang Malaysia (khususnya wanita) kebanyakannya adalah jenis kulit yang SENSITIF.

Dan untuk kulit sensitif, tanah liat yang terbaik adalah tanah liat jenis White Clay (tanah liat putih).

Tanah liat putih adalah yang PALING LEMBUT dan halus teksturnya, dan ia tidak menyebabkan radang kulit. Nak guna banyak kali pun tak ada masalah. Malah lebih bagus.

Taraaa!!! Berita gembira untuk kita di Malaysia. Tahukah anda, tanah liat putih ada banyak di Malaysia. Cuma nak proses tanah liat tu ke dalam bentuk bedak yang kita boleh pakai agak rumit sikit.

Yelah, takkan nak tepek tanah liat tu pergi keje kan.. malu la.. dah jadi putih macam tepung gomak pula.

Taksub dengan khasiat tanah liat putih ni, saya terus buat carian di internet. Saya cari kalau-kalau ada jenama tempatan yang menjual krim atau bedak yang berasaskan tanah liat putih ni.

Misi Berjaya! Saya terjumpa Bedak Asma’. Berasaskan tanah liat putih asli. Proses penghasilannya sungguh teliti dan sangat bersih. Jadi, segala khasiat dan kebaikan tanah liat putih tetap terpelihara. Bagi mereka yang mahu mencuba juga, boleh la cuci mata dulu di laman Facebook page yang ada jual Bedak Asma’

Oh, sedikit tambahan. Bedak berasaskan tanah liat putih ni bukan untuk kecantikan kulit je, malah baik untuk merawat ruam pada bayi, ekzema, psoriasis, kudos buta, kurap, gatal serta lain-lain.

Manfaat alam semulajadi memang tak pernah mengecewakan. Sentiasa terbaik untuk kecantikan wanita. Kenapa memilih produk berasaskan bahan kimia lagi bila ada produk yang berasaskan alam semulajadi? Fikir-fikirkan.

No comments:

Post a Comment