Pages

Sunday 19 March 2017

Biasanya, baby akan ada masalah dengan rutin tidur bila sudah berumur 3 bulan. Masa ni jugalah, mummy dan daddy akan jadi burung hantu. Ma...

Tips Bayi Tidur Lena Sepanjang Malam

No comments:
 


Biasanya, baby akan ada masalah dengan rutin tidur bila sudah berumur 3 bulan. Masa ni jugalah, mummy dan daddy akan jadi burung hantu. Makan tak ikut masa, mandi asal basah kepala, tidur sambil duduk, dan macam-macam lagi.

Tips Menidurkan Anak :

  • Jadikan waktu siang untuk bermain, dan cuba elakkan memaksa baby tidur dengan menggunakan buaian atau sebagainya. Tapi jika tidur adalah satu-satunya cara untuk mengelakkan baby menangis, apa salahnya.
  • Cuba latih baby tidur tanpa bergantung dengan buaian. Percayalah, baby yang sudah biasa dilatih tidur tanpa buaian, tidurnya lebih mudah dan kurang terganggu.
  • Sebelum tidur, biasakan mengelap badan baby dengan air suam. Ini akan menyebabkan baby berasa segar dan menyediakan tubuh mereka untuk tidur.
  • Jadikan persekitaran tidur berbau wangi, tapi dengan kadar yang sederhana. Saya cadangkan guna essential oil diffuser, terutamanya minyak kayu putih. Baik untuk membuka salur pernafasan baby.
  • Cuba setkan rutin tidur baby, setengah jam sebelum waktu tidur. Yang biasa saya buat, matikan segala punca bunyi di dalam rumah seperti radio dan TV. Handset pun switch off. Biasanya menjadi.
Selamat mencuba. Semoga membantu :) 


#tips by MHAMSB #MinyakherbaAsmak

Truly

Nurul Aqidah Sulaiman
SN00401
Minyak Herba Asmak Sabah

Whatsapp :

Nurul - 017 216 5484
Nurul - 017 216 5484
Nurul - 017 216 5484

Nurul - +60172165484

No comments:

Post a Comment