Pages

Friday 26 May 2017

Assalamualaikum semua :) KakYong suka sangat minum susu kurma ni. Bukan setakat sedap tapi ia juga memberi tenaga, membantu dalam penyusua...

Susu Kurma Madu Air Tangan Ku

No comments:
 
Assalamualaikum semua :)

KakYong suka sangat minum susu kurma ni. Bukan setakat sedap tapi ia juga memberi tenaga, membantu dalam penyusuan untuk KakYong yang still breastfeeding ni, InsyaAllah membantu juga untuk memberikan rasa kenyang sepanjang berpuasa.

Memandangkan KakYong sekarang ada jual Madu Asli by MHAMsb, tiba-tiba terdetik nak buat Susu Kurma bersama madu ni. Tersangatlah mudah sebenarnya nak buat susu kurma ni. Rajin tak rajin ja nak membuatnya. hehe


Jom KakYong kongsikan bahan-bahan dan cara membuatnya :)

Bahan-bahan :

  • Susu 300ml. Paling baik, guna susu fresh atau susu kaming fresh. Kalau ada susu kambing fresh, KakYong guna susu kambing fresh tu. tapi malam ni ada susu full cream kotak sahaja. Jadinya KakYong gunakan susu ni je la :)
  • Buah Kurma. Sebaiknya kita guna dalam jumlah yang ganjil. KakYong guna 7 biji kurma. Apa-apa kurma pun tak kisah. Nak guna kurma mariyam, kurma nabi pun boleh.
  • Madu Asli. Semestinya Madu Asli by MHAMsb. InsyaAllah dijamin keasliannya :)  



Jom kita lihat cara pembuatannya pula :



  
1. Masukkan semua bahan (susu, kurma dan madu) ke dalam blender



2. Kita blend bagi sebati. Bagi kurma tu hancur.



3. Siap blender, masukkan dalam bekas yang bertutup. Nak minum terus pun boleh, tapi KakYong nak stok untuk sahur esok. Masukkan dalam peti ais. Esok sahur, keluarkan awal, pastu rendam dalam air panas untuk memanaskannya. 


Yeaayyy! siap dah. kejap ja kan? tak pecaya, cer try buat.

Fuhhh, sedap juga minum sikit tadi, memang sedap lah. terasa kurma dan madunya tu. Tu yang best buat sendiri ni. kita boleh adjust rasa tu sepuas hati kita.  Kalau nak madu ni, boleh la reroger KakYong. sebotol 300ml hanya RM39 sahaja taw. 

Selamat mencuba :) Selamat Berpuasa dari KakYong :)




Nurul Aqidah
017 216 5484

Page Asmak Sefamily

Page Minyak Herba Asmak & Jus Asmak Gold

Page Bedak Asmak

No comments:

Post a Comment